close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החזר מס לעצמאים - הכירו את כל הסיבות בגינן עצמאים זכאים להחזרי מס!

מערכת שורשכג אייר, תשפא05/05/2021

אנשים רבים לא אוהבים להתעסק עם בירוקרטיות מדיניות, מה שגורם להם לברוח מהנושא ולפספס את העובדה שהם משלמים אחוזי מס גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם

תגיות:

כיום יש לא מעט שכירים ועצמאים שזכאים להחזרי מס מהמדינה ללא ידיעתם. אנשים רבים לא אוהבים להתעסק עם בירוקרטיות מדיניות, מה שגורם להם לברוח מהנושא ולפספס את העובדה שהם משלמים אחוזי מס גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם. בירוקרטיות מדיניות על פי רוב אכן מצריכות זמן והתעסקות רבה, אך חשוב להדגיש ולומר כי כיום ישנן דרכים יעילות, מהירות ופשוטות לקבל החזרי מס מהמדינה, אף ללא כל צורך לצאת מהבית. אז במידה וגם אתם רוצים לבדוק האם אתם זכאים להחזיר מס מהמדינה, כיום ישנה אפשרות לבדוק את מצב תשלומי המס שלכם על פי תעודת זהות בלבד. הבדיקה מאפשרת לבדוק החזר מס לעצמאים ולשכירים כאחד. רבים מופתעים לגלות כי במרוצת השנים הם שילמו אלפי שקלים ולעיתים אף עשרות אלפי שקלים, יותר ממה שהם נדרשים לשלם. במידה וגם ממשכורתכם נוכו אחוזי מס גבוהים מידי, כל שתידרשו לעשות זה להגיש בקשה מסודרת באינטרנט לרשות המיסים וליהנות מזיכוי החשבון הפרטי שלכם. תוך כמה זמן מקבלים החזר מס הכנסה לחשבון אתם שואלים? ישנם מקרים בהם החשבון מזוכה תוך חודשים ספורים ולעומתם, יש מקרים בהם החשבון מזוכה רק לאחר שנתיים. סיועם של אנשי מקצוע מבית החזרי מס זכותך עושים כל שביכולתם על מנת לזרז את הליך החזרי המס ככל הניתן.

הכירו את אופן חישוב ניכויי המס - כך תדעו אם גם לכם מגיעים החזרי מס
לאחר שהבהרנו כי ישנם רבים שזכאים להחזרי מס מהמדינה שניתן לקבל לחשבון הבנק הפרטי ללא בירוקרטיה ארוכה ומייגעת, חשוב להבין כיצד מחושבים אחוזי המס שמנוכים מהמשכורות שלכם. הבנה כללית של חישוב אחוזי המס שמנוכים מידי חודש ממשכורתכם תאפשר לכם להכיר את המקרים בהם עלולה להיות טעות בחישובי המס. מס ההכנסה המשולם מחושב לפי הכנסה שנתית ולא חודשית, כפי שמקובל לחשוב. כלומר, על מנת לחשב את גובה המס בודקים את ההכנסה השנתית של העובד או העצמאי, ועל פיה מחשבים את גובה המס שהוא יידרש לשלם מיד חודש. אך נשאלת השאלה, כיצד ניתן לדעת מהי ההכנסה השנתית כבר בתחילת השנה? על סמך אילו נתונים מחשבים את גובה אחוזי המס אם הנתון המרכזי, סך ההכנסה השנתית, עדיין לא קיים? התשובה היא הערכה מושכלת. מחשבי גובה המס מניחים כי במידה ואדם משתכר ב 10,000 שקלים מידי חודש, סך ההכנסה השנתית שלו תהיה סביב ה 120,000 שקלים, שהם 10,000 שקלים כפול 12 חודשי עבודה. אך מה קורה כאשר חלים שינויים בגובה ההכנסה של העובד במהלך השנה? מה אם הוא לא הצליח לעבוד 12 חודשים מלאים? מקרים אלה ועוד רבים נוספים שגורמים לשינוי בגובה המשכורת החודשית או בסך ההכנסה השנתית מכל סיבה שהיא, עלולים ליצור פערי מס, למאמר החדש ביותר באתר.

המשכורת השתנתה במהלך השנה? סך ההכנסה השנתית השתנתה? קיים סיכוי סביר שאתם זכאים להחזרי מס. לכן, במידה ואתם יודעים שגובה ההכנסה החודשית שלכם עברה שינוי במהלך השנה מכל סיבה שהיא, עברתם למקום עבודה חדש תמורת משכורת חודשית שונה, הוספתם עבודה נוספת, יצאתן לחופשת לידה, לא הצלחתם לעבוד בכל חודשי השנה, קיים סיכוי סביר כי אתם אכן זכאים להליך החזר מס לעצמאים או לשכירים בהתאם לסטטוס התעסוקתי שלכם. חשוב להדגיש ולומר כי ייתכנו פערי מס לשני הכיוונים. אם המשכורת החודשית שלכם עלתה במהלך השנה, ייתכן שתידרשו לשלם אחוזי מס נוספים על כך. מעבר לשינויים בגובה המשכורת או בהיקף העבודה, קיימים עוד לא מעט גורמים להיווצרות פערי מס שכדאי שתכירו. הליך החזר מס לעצמאים מעט שונה מהליך החזר מס לשכירים, ולכן חשוב להדגיש כמה דגשים שעלולים ליצור פערי מס וכמובן החזר מס לעצמאים.

הוצאות מוכרות לעצמאים - ניכוי אחוזי מס מהוצאות מוכרות לבית העסק
עצמאי שבוחר להפריש לעצמו פנסיה באופן פרטי זכאי לניכוי אחוזי מס מגובה הסכום שהוא מפריש לפנסיה מידי חודש. אחוזי המס שינוכו מהסכום המופרש על ידי עצמאי לפנסיה הם 35% כך שאם העצמאי מפריש לעצמו 1,000 שקלים מידי חודש לפנסיה, הוא יהיה זכאי לניכוי חודשי של 350 שקלים. עצמאיים רבים לא מודעים לנתון זה מה שיוצר פערי מס של אלפי שקלים ואף עשרות אלפי שקלים במרוצת השנים. אם גם אתם מפרישים פנסיה באופן עצמאי, קיים סיכוי סביר שאכן מגיע לכם החזר מס לעצמאים. כמו כן ישנן הוצאות מוכרות לעסקים אשר יורדות מסך ההכנסה השנתית, מה שכמובן משנה את גובה המס לעצמאיים. ההוצאות המוכרות צריכות להיות קשורות להתנהלותו השוטפת של העסק או למטרות פיתוחו וקידומו. חשוב לדעת כי לא כל ההוצאות המוכרות מנוכות לחלוטין מסך ההכנסה השנתית ובכך מורידות את אחוזי המס שעל העצמאי לשלם, ישנן הוצאות שרק 80% מהן מוכר.

הכירו חלק מההוצאות המוכרות
בין כלל ההוצאות המוכרות שיש לבתי עסקים ניתן למנות הוצאות משפט במידה והעצמאי היה מעורב בעניינים משפטיים הקשורים לבית העסק, לימודים והשתלמויות שעל העצמאי לעבור בכדי לתחזק היטב את העסק שלו, בגדים לעובדים שנרכשים לטובת בית העסק (כגון סינרים, סרבלים ועוד), הוצאות אחזקת רכבים לרבות דלק, טיפולים ותיקונים (חשוב לשים לב כי קיימים הבדלים בין רכב המשמש בעיקר לצורכי בית העסק לבין רכב המשמש בעיקר לצורך פרטי). כלל ההוצאות הללו מוכרות ויכולות לזכות כל עצמאי בהליך החזר מס לעצמאים. אם גם אתם רוצים להתחיל הליך החזר מס לעצמאים ולקבל זיכוי של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים, הנה לכם כמה נתונים טכניים ופרקטיים שכדאי שתכירו, למאמר החדש ביותר באתר.

מספר פרטים טכניים שחשוב שתכירו על הליך החזר מס לעצמאים ולשכירים כאחד
ראשית, חשוב לדעת כי ניתן לקבל החזר מס לעצמאים ולשכירים שש שנים אחורה מתום שנת המס המדוברת. לאחר שעברו שש שנים, לא תוכלו לקבל זיכוי עבור תשלומי מס גבוהים מאלה שהייתם אמורים לשלם, גם אם יתברר כי אכן שילמתם יותר מהנדרש. שנית, חשוב לדעת כי החזר מס לעצמאים כולל ריבית שנתית של 4% מוצמדת לסך ההחזר. כלומר, במידה ואתם אכן זכאים להליך החזר מס לעצמאים, תקבלו זיכוי גבוה יותר מהפער בין מה שהייתם אמורים לשלם לבין מה ששילמתם בפועל. שלישית, תוך כמה זמן מקבלים החזר מס הכנסה? כפי שציינו לעיל, ייתכן שתקבלו את ההחזר תוך חודשים ספורים אך ההחזר ישולם עד כשנתיים לכל היותר מתום הליך החזר מס לעצמאים. החזרי מס זכותך אשר עוסקים בתחום מזה שנים רבות מכירים היטב את כל פרטי הפרטים באופן חישובי המס כך שהם יוכלו לסייע לכם להתמודד עם הליך החזר מס לעצמאים בהצלחה רבה. החזרי מס זכותך ישמחו להעמיד לרשותכם את כל ניסיונם במטרה שתיהנו מהליך החזר מס לעצמאים עד השקל האחרון ששילמתם שלא לצורך. מעבר לתשלום עודף, הם ידעו להכיר לכם בהוצאות מוכרות שלא הכרתם ובכך לזכות אתכם בהחזרי מס גם אם לא שילמתם יותר מהנדרש.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה